fredag den 7. september 2007

Solen varmer...

Det er dog utroligt som sådan en drømmeseng kan springe på ryggen af en...
De sidste dag på arbejde har været travle..... jeg har været ene om at passe både telefon og have patienter..... kollegaerne er på ferie. Da jeg ikke er vant til at passe telefonen, stod jeg pludselig i uvante situationer, men forsøgte at løse dem efter bedste evne, ydermere var EDBen ude af drift i ca. 1½ time, jo, såmænd......

Efter arbejdstid i går, var jeg en tur hos min far og plukkede en hel del brombær,

der senere skal bruges til dejlige tærter. I haven var der en flot plante, som vi ikke kender navnet på, måske der er nogen her der kan hjælpe.



Den har trompet-lignende blomster og "frugterne" er med mange pigge. Det er kun en enkelt, og den er selvsået...

Jeg nåede lige hjem en time, inden jeg skulle til møde. Det trak ud..... der var mange sager, der skulle diskuteres og besluttes, og jeg endte først hjemme på matriklen 23.45, så det var på hovedet i seng, for at lave strøm.

I dag på arbejde gik det lidt bedre, havde knap så travlt, og så var det jo, der var plads på terrassen i solen, da jeg kom hjem,..... så efter en time der, er jeg nu ladet op til en weekendtur med naboerne, skal lige have pakket, det er ikke nemt at vælge hvilket strikketøj, der skal med, så det ender med to-tre stykker.....

7 kommentarer:

Tina Olsen sagde ...

Rigtig go weekendtur;-))
Lyder til at være tiltrængt..
Mums med nyplukkede brombær

Lene sagde ...

god weekend,det er velfortjent.

Nurhanne sagde ...

Jeg synes det ligner pigæble - hvis det er den så er den meget giftig!

Jette sagde ...

Du kan finde lidt om Pigæblet her:
http://www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/anlaeg_og_inspiration/676.html
Kan huske at jeg brugte den til blomsterbinding engang, der er den god og dekorativ..

Anonym sagde ...

Hej Jette.
Jeg er inde på din side for første gang via Lene's blog.
Jeg så lige dine billeder med sommerfugle, hvor er de flotte. Hvordan bærer du dig ad, jeg har prøvet adskillige gange, sommerfuglene flyver, de opdager mig simpelt hen :-)
Brombær er også dejlige at komme på vodka, der bliver den lifligste likør. Vores brombær er ikke til anden anvendelse, de er tornefri og smager ikke af ret meget.
Hav en god dag.

Lene sagde ...

Jette, når nu du er kommet ovenpå efter weekend turen ;-) så har jeg givet dig en pris, den står under lørdag hos mig :-)

Jette sagde ...

Tina - den ene pose brombær gav jeg til en kollega, og den anden skulle ordnes herhjemme, men tiden løb fra mig, og i dag da jeg kiggede til dem, var halvdelen mugne, så jeg må plukke endnu engang..

Nurhanne og Jette - tak for hjælpen, det er helt sikker pigæble,... gad vide hvordan den er havnet der, for hele haven blev fræset i foråret, og ligger nærmest brak.

Kaja - du skal være så velkommen :)
Sommerfuglene fløj også meget, men der var mange den dag... Jeg vil prøve med er par bær på flaske...

Lene - TAK.... har haft en dejlig weekend