onsdag den 9. september 2009

Ny sæson..

I aftes mødtes “Bio-klubben” igen til endnu en række forhåbentlig gode og spændende film.

Bio, hækling og aften 001

Vi lagede ud med “Headhunter”. En udmærket film med gode skuespillere, men handlingen er måske en anelse for forudsigelig….

Vi havde valgt den tidlige fremvisning, og bagefter skulle vi lige høre, hvordan sommeren var forløbet for de forskellige, så da jeg kom hjem til det “lille hus på landet” kl. ca. 21, var mørket der så godt og grundigt….

Bio, hækling og aften 005

Inde var der lunt og husbonden lavede kaffe, så det blev til et par omgange på det mange farvede hækletøj…

Bio, hækling og aften 020

som meget gerne skulle bliver færdig i dag. Der ventes familieforøgelse hos tre fætre og kusiner inden jul, så der skal gang i strikkepinde og symaskine…….

Desuden trænger de udendørs krukker til nye planter og så er der lige alt det løse…..

4 kommentarer:

Jette sagde ...

Ej, den elefant har jeg også lavet, din er bare flottere i farverne.

Jette sagde ...

Jette - det er pudsigt... Det sidste sjal, Shetland Triangle, du har vist, har jeg også lavet, også større, nu mangler bare kanten. lilla Vifte og lilla Clara drømmer jeg om :)

Lene sagde ...

En elefant kom marcherende :-) den er da bare flot.

Jette, hvordan laver du dine mirabeller, som du brugte til desserten?

Jette sagde ...

Lene - Mirabellerne skyller jeg og koger med det vand "der hænger ved" til de er næste møre, ca. 20 min. derefter hælder jeg det op på et fad, og sorterer stenen fra!!
Tilbage i gryden, koges det op uden låg med sukker efter smag og et par vanille stænger.
Jeg brugte (meget) rørsukker og mørk muskvadosukker, synes egentlig mirabeller er for syrlige, og at blommer er bedre, men dem har jeg ingen af ;)
Med de søde makroner og cremen, blev desserten en himmerigsmundfuld, og rost meget af gæsterne. Dejligt er det, at den kan laves i glassene timer før servering, vente koldt, og så skal der bare toppes med letpisket fløde. Go' appetit og fornøjelse.... og weekend :)