mandag den 19. januar 2009

Det bli´r jeg aldrig...

Fodermester på fuldtid, det bliver jeg godt nok aldrig....

Skønt det ikke varer mere end sådan cirka syv minutter at smide et par skovlfulde foder og et par favnfulde hø/halm ind til de par unge tyrer, der er på stald, må jeg indrømme, at det absolut ikke har min interesse... men jeg gør det....

Vælter ud af sengen klokken meget tidligt om morgenen (ti minutter tidlligere end ellers), for derefter at iføre mig fodertøj, jakke, tørklæde og gummistøvler, ud i mørket og kulden, ind i en mørk og klam stald, sikre mig at dyrerne stadig er bundne, for så hurtigt at fordele fodert foran dyrerne.

Lukke og slukke igen, derefter ind og afføre sig det efterhånden lune tøj, og min morgen kan igen gå i de vante gænger.. (man er vel b-menneske)

Samme ritual gentager sig igen inden aftensmaden.

Hvor der er indtægter, er der også udgifter....og hvor er det dejligt at have gode og hjælpsomme naboer.... ;)


Kalvene er altså blevet noget større end de var for et år siden.....

Ingen kommentarer: