mandag den 9. november 2009

AV, av, av….

Jeg nyser for et godt ord…. især om morgenen, og de første timer på arbejde kan være en prøvelse.

Værst er svingninger i temperaturen. Bare det træk, der opstår, hvis døren til badeværelse går op og i, når jeg er i bad, er nok til at starte det hele.

Bedre bliver det ikke, hvis de første patienter, jeg har, er rygere eller har parfume på, så løber/drypper næsen.

Jeg ER blevet testet, men den viste ikke noget specifikt.

Diverse næsespray er afprøvet, og den absolutte vinder er Avamys, som bruges dagligt. Den kan for det meste holde løbenæsen i ro, men de sidste dage har det været rigtig godt træls.

I dag fik jeg så akupunktur….. fem nåle i ansigtet og en på venstre håndled…. spør’g lige om det gjorde nas…. Ja, det gjorde det.

Fik at vide, at næsen nok ville løbe mere, men det har ikke været tilfældet…

Ikke ét nys har der været siden, men til gengæld har jeg haft en gedigen hovedpine, men mon ikke en god nats søvn vil hjælpe på dette.

Spændende om virkningen holder…..

4 kommentarer:

Lene sagde ...

Det er jeg spændt på at høre. jeg læste i en avis hos min far om en sygehuslæge, som til sidst i afmagt søgte en kinesiolog i afmagt over sin græsallergi, det hjalp :-) Men en svale gør jo som bekendt ingen sommer.

Anonym sagde ...

Held og lykke med dit foretagende...hos mig er det Eddie der går og nyser ( er ikke allergisk, kun ting han ikke kan tåle, var beskeden :-) )

Helle K. sagde ...

Hvor er det spændende. :)
Jeg er også blevet testet - uden resultat, fordi jeg har været snottet og dryppende i årevis.
Heldigvis hjalp det, da jeg fik konstateret søvnapnø og blev tilsluttet et iltapparat om natten - jeg har heller ikke bihulebetændelse så ofte mere - aner ikke hvorfor, men det er dejligt.

Jette sagde ...

Lene - Jeg har prøvet det en gang før, der var effekten ringe, men nu er der helt sikkert bedring.

Anne - Tak, det var jo den samme besked, jeg fik hos ørelægen

Helle - det ku' da være jeg skulle undersøges for søvnapnø. Har du prøvet Avamys?