søndag den 8. november 2009

Smut…

Så er endnu en uge smuttet, inden man så’nt får set sig om…. og weekenden ligså, har knap haft tid til at hygge med yngste, der lige er hjemme for en kort bemærkning

Det var ugen, hvor der var møder, hvor julegrisen kom i fryseren, hvor man faldt besvimet om på sofaen og hvor svigerinderne holdt det årlige arrangement, i år med underholdning af Lasse og Mathilde, hvor vi hjalp til med at svinge fade og rydde af, og så ellers hyggede med de mange gæster resten af aftenen.

Et godt tilbud lørdag på Vrå Højskole, måtte jeg deltage i…

Jakob Holt var sammen med Finn Madsen inviteret til at holde foredrag om deres syn/erfaringer på bl.a USA.

Vi fik indblik i, hvordan det var gået nogle af de mennesker som Jakob Holt beskriver i sin bog “Amerikanske Billeder”, og bagefter kom Finn Madsen med sit syn på og facts om USA i dag. Meget spændende og interessant.

Efter ca. fem timer med lyttelapperne slået ud og siddende temmelig tungt, trængte jeg til frisk luft og besluttede mig for at gå de ca, 5,5 km hjem.

Gå hjem tur 003

På et tidspunkt kommer man forbi et sted, hvor færdselsreglerne må “bøjes” lidt. Det er der, hvor den “nye” og den gamle vej løber sammen/over i hinanden. Landevej bliver pludselig til cyklesti og der “mangler” en vejbane. Godt man er stedkendt.

I dag var jeg lige en tur på Vendsyssel Museum, hvor der blev afholdt Håndarbejdets dag. Det det var en fin lille udstilling med mange arbejdende stande, specielt patchwork var rigt repræsenteret.

Resten af dagen er gået med flutesbagning, da svigersønnen er fyldt 30…

IMG_1320

både med og uden…

IMG_1319

og skildpadde-is fremstilling

IMG_1329

45 skildpadder måtte lade livet…

IMG_1325

…. og har inviteret til fest om ikke så længe.

Ugen, der kommer bliver travl, da jeg er ene på skansen, (kollegaen ferierer), og influenzaen så små kommer snigende….

4 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Jacob Holdt vækker minder hos mig - det var første gang jeg var ude sammen med håndværkeren - i januar 1981 så vi hans Amerikanske billeder - og jeg glemmer dem aldrig.

Du har altså en energi uden lige :)

Jette sagde ...

Helle - Dejlige minder....

Ha, jeg dovner rigtig meget indimellem... for lissom at samle kræfter :)

Lene sagde ...

Jeg har aldrig set billederne live, kun i aviser.
Og jeg holder med Helle, du er da utrolig energisk :-)

Jette sagde ...

Lene - jeg kan huske bogen fra mine besøg i 70'erne hos min moster og onkel, der boede i Roskilde. Hjemme var vi ikke så "kulturelle".
Energien kommer i bølger, ofte er jeg MEGAtræt... alderen?? ;)