onsdag den 21. maj 2008

Rabarbertærte...

Det tilbageværende rabarbertærte efter søndagens kaffe....


det er forøvrigt forlængst forsvundet....

Mørdej:
200 gr mel,
150 gr margarine
4 spsk melis
2 æggeblommer
1 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
æltes og kommes i en tærteform
Fyld:
500 gr fintsnittede rabarber (eller enden syrllig frugt, jordbær er for søde, synes jeg)
melis efter smag (bland evt. en spsk kartoffelmel i til at "suge" den megen saft)
Ovenpå:
2 stiftpiskede æggehvider
150-200 gr melis vendes i sammen med
2 spsk mandelessens
Bages ved 140 gr i ca ½ time evt. lidt længere
Serveres med crreme fraise/tyrkisk yoghurt, hvori der er rørt vanilje.

Go' fornøjelse


8 kommentarer:

Britta sagde ...

Mmmh, den ser (så) lækker ud! Har lige stjålet opskriften for den skal da prøves.

kludemutter sagde ...

MUMS, den lydder lækker.
Tak for opskriften !!

Shabby - Marianne sagde ...

Jeg sidder her og er meget lækkersulten..........suk

Frøken Solhat sagde ...

Ok.... så må jeg ud til min søster og hente rababer IGEN ;0)

Lene sagde ...

godt jeg lige har spist chokolade, for ellers var mundvandet da løbet ned i tastaturet :-)

et cetera sagde ...

Jette!!! Dén mørdejsopskrift kunne du godt ha' bragt lidt før - jeg måtte forleden stå nede i Sallings bogafdeling - og lade som om jeg aldeles ikke kendte min husbond - som stod og skrev en mørdejsopskrift af - fra en bog han IKKE købte ... Det var skrækkeligt pinligt - manden ejer ikke anstændighed - men som han sagde, han skulle have købt ind til dén mørdej med det samme - og han ville altså ikke købe en hel bog for dét ;-D

Helle K. sagde ...

Dem lyder lækker - jeg snupper lige en kopi -tak. :)

Jette H sagde ...

Britta - Stjæl bare løs..

Kludemutter - Velbekomme

Shabby - Du må igang

Frk. Solhat - ja, det er turen værd

Lene - Så galt skal det helst ikke gå..

Et Cetera - ha, ha... ja, hvad skulle han dog med en hel bog :)

Helle - den er hurtig og nem